שיקולים פיננסיים בפונדקאות: עלויות, ביטוחים ותכנון פיננסי

המסע להורות באמצעות פונדקאות הוא לא רק רגשי ומשפחתי, אלא גם כרוך בהשלכות פיננסיות משמעותיות. התהליך מציב אתגרים פיננסיים ייחודיים עבור זוגות ויחידים המחפשים להרחיב את משפחתם באמצעות הליך פונדקאות. איך נערכים להיבט הכלכלי של מסע זה ומהם מרכיבי העלות של התהליך? המדריך הבא יעשה לכם סדר.

מרכיבי עלות של מסע פונדקאות

עלויות הפונדקאות יכולות להשתנות במידה ניכרת בהתאם לגורמים שונים, משל המדינה בה נעשה התהליך, סוג ההליך הרפואי, הסידורים המשפטיים ועוד. אך למרות שאין שני מסעות פונדקאות זהים, ישנם מרכיבי עלות שצריך לקחת בחשבון בכל הליך פונדקאות:

1.הוצאות רפואיות

  • טיפולי פוריות והפרייה חוץ גופית (IVF) כוללים הוצאות עבור טיפולים הורמונליים, הליך שאיבת ביציות של האם המיועדת או של תורמת, הפריית הביציות בתנאי מעבדה והשתלת העוברים בפונדקאית.
  • תרומות זרע או ביצית עשויות להיות דרושות אם ההורים המיועדים אינם יכולים לספק תרומה גנטית משלהם והן כרוכות בעלויות נוספות.
  • ההוצאות הרפואיות של הפונדקאית במהלך ההריון כוללות ביקורי מעקב, בדיקות רפואיות שונות, התאמת תרופות הורמונליות והזרקות לצורך יציבות ההריון.
  • עלויות לידה ואשפוז הכוללות את הטיפול הרפואי בזמן הלידה, תשלום צוותים ומרכזים רפואיים ושהייה במחלקת יולדות ופגים.

2.תשלום לפונדקאית

  • הפונדקאית מקבלת תשלום כפיצוי עבור שירותיה, בסכום שנקבע מראש בחוזה הפונדקאות.
  • הסכום נקבע בהתאם להסדרים החוזיים והמסגרת החוקית במדינה בה נעשה התהליך והוא עשוי להיות מושפע מגורמים שונים הקשורים לפרוצדורות רפואיות שונות וכיסוי הוצאות שונות.
  • לעתים מחיר פונדקאות עלול לכלול תשלומים נוספים לפונדקאית עבור מקרים של סיבוכים, העברות עוברים חוזרות או הריון תאומים.

3.עלויות משפטיות

  • ההיבט המשפטי קריטי בכל יציאה למסע פונדקאות והוא כרוך בלא מעט הוצאות עבור עריכת חוזים משפטיים מפורטים עבור ההורים המיועדים והפונדקאית, לרבות זכויות וחובות של הצדדים, תנאים והיבטים כספיים.
  • גם יעוץ משפטי מקצועי ומתמשך מוסיף לעלות הכוללת של התהליך והוא נדרש לפני, במהלך ואחרי התהליך כדי להבטיח שהכל נעשה כחוק ובאופן אתי והוגן עבור כל הצדדים.
  • במקרים של סכסוכים משפטיים או סוגיות הורות, יכולות להיות עלויות גבוהות של הליכים משפטיים נוספים.

4.הוצאות הפונדקאית

  • תהליך הפונדקאות עשוי לגבות מהפונדקאית מחיר כלכלי עבור שלל שירותים וצרכים. על ההורים המיועדים לכסות הוצאות אלו ולהעניק לה פיצוי בגין ימי מחלה ממקום העבודה במהלך ההריון. 
  • הוצאות נוספות כוללות כיסוי הוצאות שוטפות כמו כלכלה, תחבורה, הלבשה וציוד הריון במהלך התקופה.
  • במקרים מסוימים חל גם תשלום פיצוי לפונדקאית על אובדן הכנסה פוטנציאלי כתוצאה מהפסקת עבודתה.

5.עלויות סוכנות פונדקאות

  • אם נעשה שימוש בשירותי סוכנות פונדקאות, יש לשלם עבור שירותיה בסיוע להשגת פונדקאית, לניהול התהליך והליווי המקצועי. עם זאת, חשוב לדעת, שעבודה עם סוכנות פונדקאות מקצועית ומיומנת יכולה לחסוך כסף ועוגמת נפש רבה לאורך התהליך כך שברוב המקרים התמורה שווה את ההשקעה.
  • תשלום זה יכול להיות בצורת סכום חד פעמי או אחוז מסוים מעלויות הפונדקאות הכוללות – תלוי בהסדרים הפיננסיים שכל סוכנות מציעה. 

6.עלויות נלוות

  • נסיעות וטיסות לצורך טיפולים רפואיים, ביקורים אצל הפונדקאית, או לידה במדינה אחרת מזו של ההורים המיועדים הם חלק אינטגרלי ממסעות פונדקאות רבים והם כרוכים בעלויות נוספות שלא תמיד נלקחות בחשבון לפני יציאה לתהליך. 
  • עלויות נוספות יכולות לכלול שהות של הפונדקאית בקרבת המרכז הרפואי לפני הלידה ואחריה, כמו גם תרגום מסמכים רפואיים ומשפטיים אם הפונדקאות מבוצעת במדינה אחרת.

7.ביטוחים

ישנם מספר סוגי ביטוחים שעשויים להיות חיוניים בתהליך הפונדקאות והם כרוכים בעלויות שחשוב לקחת בחשבון:

  • ביטוח רפואי לפונדקאית למקרה של סיבוכים רפואיים או התפתחויות בלתי צפויות במהלך ההריון.
  • ביטוח חיים ונכות לפונדקאית למקרה של מוות או נכות קשה בתהליך.
  • ביטוח משפטי למקרה של סכסוכים משפטיים סביב ההסדר או דרישות הקשורות להסדרת ההורות על הילד.
  • ביטוח לאחריות כלפי צד שלישי – מגן על ההורים המיועדים מתביעות בגין נזקים או פציעות שנגרמו לצד שלישי במהלך ההריון או הלידה.
  • ביטוח נסיעות – מכסה הוצאות רפואיות ונסיעות במהלך ההריון והלידה, במיוחד כאשר ההליך מתבצע במדינה אחרת.

בסך הכל, עלות פונדקאות יכולה להגיע למאות אלפי דולרים, בהתאם לנסיבות הספציפיות. זהו סכום גבוה ביותר עבור רבים ולכן הוא מצריך תכנון פיננסי קפדני שיאפשר לכם לצאת למסע הפונדקאות בראש שקט בידיעה שההיבט הכלכלי מוסדר. 

איך נערכים למימון מסע הפונדקאות? 

אמנם הליך הפונדקאות כרוך בעלויות גבוהות אך בעזרת תכנון פיננסי מדויק והסתייעות במספר אפשרויות מימון, זוגות ויחידים רבים מצליחים לממן את מסעות הפונדקאות שלהם ולהגשים את חלומם להורות. אלה כמה דרכים בהן גם אתם תוכלו לעשות זאת: 

1.ניהול תקציב ומימון: קבעו תקציב מפורט לתהליך הפונדקאות וזהו את מקורות המימון האפשריים, כגון חסכונות אישיים, הלוואות, עזרה משפחתית, מימון או סבסוד ממשלתי, ביטוח רפואי ועוד.

2.חיסכון מוקדם: התחילו לחסוך כסף מוקדם ככל האפשר כדי לצבור את הסכום הדרוש לפני התחלת התהליך.

3.ניהול סיכונים פיננסיים: הקפידו על רכישת ביטוחים רלוונטיים כדי להגן על עצמכם מפני סיכונים פיננסיים בלתי צפויים.

4.תכנון צוואה ונאמנויות: עדכנו את הצוואות שלכם וחשבו על הקמת נאמנויות או הסדרים משפטיים אחרים כדי להבטיח את עתיד ילדכם.

5.ייעוץ מקצועי: אל תוותרו על קבלת ייעוץ פיננסי ומשפטי מקצועי שיסייע לכם בתכנון הפיננסי ובקבלת החלטות מיטבית שמתאימה למאפייניים האישיים שלכם. 

סוכנות הפונדקאות סורמום מציעה תוכניות פיננסיות מקיפות הכוללות את כל מרכיבי העלות של תהליך הפונדקאות, כך שתוכלו לדעת כמה אתם הולכים לשלם וכיצד להיערך לכך.

צרו איתנו קשר כדי לשמוע על חבילות הפונדקאות שלכם ולהבין טוב יותר את העלויות והשלבים הכרוכים בתהליך. 

עולם הפונדקאות, הרפואה והמשפט משתנה ומתעדכן מעת לעת, ואנחנו משתדלים לעדכן את כל התוכן שלנו בהתאם. עם זאת, משום שאנחנו עובדים בתחום זה כבר שנים רבות ומפרסמים מאמרים מעודכנים לאותו הזמן, ייתכן שפספסנו משהו. כל ההורים המיועדים עוברים איתנו הדרכות עדכניות המתאימות לתקופה הרלוונטית. אנחנו ממליצים להסתמך על הידע המקצועי של היועצות ומנהלות המסלולים שלנו.
האמור מהווה סקירה כללית של הנושאים הרלוונטיים ואין באמור כדי להוות תחליף לייעוץ רפואי או לייעוץ בתחום הפונדקאות. אין להתבסס על האמור בקבלת החלטות כלשהן וכל מסקנה ו/או פעולה על בסיס הכתוב הינה באחריות הקורא בלבד.
מצאתם טעות באחת הכתבות? נשמח לשמוע.

שיתוף :

מתעניינים בפונדקאות? נשמח אם תשאירו לנו פרטים ונחזור אליכם במהרה...